FAQ

Här är svar på några ofta förekommande frågor. Vi tar gärna emot frågor och synpunkter. Fyll i formuläret nedan och skicka så svara avi så snart vi kan.Vad är kostnaderna för frakt när jag handlar från Online Shop’en?

Alla varor skickas fraktfritt inom Sverige, med undantag av varor som antingen väger över 50kg eller är otympliga. I dessa specialfall tillkommer en fraktavgift. Vi har dock mycket bra avtal med våra speditörer så kostad för eventuell specialfrakt blir låg.

Hur kan jag betala i Online Shop’en?

Dessa betalningssätt är möjliga. Öläs mer under köpvillkor.

  • Vid hämtning i butiken
  • Förskottsbetalning via bankgiro
  • Kortbetalning
  • Fakturabetalning
  • Delbetalning

Hur lång är leveranstiden?

I snitt 2-4 dagar. Dock går de flesta av våra leveranser, från dörr till dörr med TNT och då tar leveranser inom Sverige 1-2 dagar. Får vi in din order på förmiddagen och varan finns i lager har oftast leverans dagen efter.

Är det säkert att handla i Shop’en? Är min information skyddad?

Vi lämnar inte ut information till tredje part. All känslig data hanteras i enlighet med de krav som fastställts av Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). För bedrägeriskydd och säkra kortbetalningar används 3D Secure (Verified by VISA och MasterCard SecureCode)

Vad sker efter att en beställning är lagd?

Vi skickar direkt en bekräftelse på ordern, där alla kostnader syns, samt eventuella leveransbesked om varan skulle vara försenad etc. Samtidigt som din betalning är bekräftad går leveransen till dig.

Får jag en bekräftelse på min beställning.

Du mottar en orderbekräftelse och kvitto via mail, efter ditt köp i Shop’en.

Varför används både engelska och svenska produkttexter?

Vi erbjuder väldigt många produkter, många från utländska producenter. För att förmedla det producenten vill berätta om produkten använder vi originaltexterna på engelska där sådana finns. Om du upplever att dessa texter är svåra att förstå, tveka inte med att kontakta oss så hjälper vi dig.